Bratislava 20. januára 2021 – Slovenské plynárenské spoločnosti naďalej považujú ochranu zdravia svojich zamestnancov a zákazníkov za svoju prioritu. V rámci opatrení prijatých na zamedzenie prenosu ochorenia využívajú okrem iného aj testovanie zamestnancov. Informovali o tom riaditeľ odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou SPP Ondrej Šebesta, manažér externej komunikácie SPP – distribúcia Milan Vanga a špecialista externej komunikácie a PR spoločnosti Eustream Pavol Kubík.

„V súčasnosti intenzívne pripravujeme na testovanie našich zamestnancov. Prípravu na testovanie koordinujeme v spolupráci s pracovnou zdravotnou službou,“ uviedol Šebesta s tým, že SPP aj pred vianočnými sviatkami zabezpečil možnosť dobrovoľného testovania prostredníctvom testu PCR za zvýhodnených podmienok pre všetkých svojich zamestnancov.

Šebesta tiež pripomenul, že spoločnosť prispôsobuje aktuálnej epidemiologickej situácií pracovné režimy zamestnancov. V súčasnosti, v súlade s aktuálnymi opatreniami a v záujme ochrany ich zdravia, pracuje maximálne možný počet zamestnancov z domu.

„Ochrana zdravia zákazníkov a zamestnancov bola a zostáva pre SPP aj naďalej prioritou,“ zdôraznil Šebesta s poukázaním na opatrenia prijaté už v priebehu roka 2020, ako bolo vybavenie všetkých Zákazníckych centier SPP germicídnymi žiaričmi či poskytnutie ochranných prostriedkov zamestnancom.

„Aj z dôvodu prijatých opatrení v našej spoločnosti nie je počet pozitívnych prípadov na ochorenie Covid u našich zamestnancov vysoký. V prípade výskytu ochorenia u zamestnanca, prijímame opatrenia na zamedzenie prenosu ochorenia,“ skonštatoval Šebesta.

Zdôraznil, že SPP v súčasnosti bezproblémovo zabezpečuje dodávky energií a zodpovedne si plní svoje povinnosti bez akýchkoľvek obmedzení. “V tomto smere sa SPP ukazuje ako spoľahlivý partner pre svojich zákazníkov, ale aj ďalších obchodných partnerov,“ povedal. Všetci zákazníci SPP môžu naďalej na komunikáciu so spoločnosťou využívať elektronickú poštu, ako aj Zákaznícku linku SPP.

Spoločnosť SPP – distribúcia, podobne ako v posledných dvoch mesiacoch minulého roka, aj v roku 2021 pokračuje v pravidelnom testovaní svojich zamestnancov, informoval Vanga.

„Vybrané skupiny zamestnancov testujeme v pravidelných intervaloch (pracovníci plynárenského dispečingu, zákazníckych kancelárií, kancelárií technickej dokumentácie, podateľne, …). Prvý a druhý januárový týždeň sme otestovali všetkých zamestnancov, ktorí boli prítomní v práci a záujemcov, ktorí sa chceli prísť otestovať z domova,“ ozrejmil s tým, že ďalej plánujú plošné testovanie iba v kritických lokalitách. „Interval sme si stanovili na každé dva týždne,“ konkretizoval Vanga s tým, že testovanie spoločnosť vykonáva plne vo vlastnej réžii prostredníctvom štyroch spoločností, s ktorými má uzatvorené zmluvy.

„Eustream podľa potreby od začiatku pandémie testuje svojich zamestnancov, najmä tých, ktorí sú bezprostredne zodpovední za prevádzku (dispečeri, nepretržitá prevádzka kompresorových staníc),“ špecifikoval Kubík. V súvislosti s aktuálnymi obmedzeniami podľa jeho slov spoločnosť organizuje opakované testovania pre zamestnancov, ktorých povaha práce neumožňuje, aby ju vykonávali z domu.